موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

یاللاه بگو haydi soyle ابراهیم تاتلیسس


 

یکی از بزرگترین و تاثیر گذارترین خوانندگان ترکیه ابراهیم تاتلیسس است .

مهم نیست که شخصیت او را دوست داشته باشی یا نه ! مهم نیست که ترانه هایش

را دوست داشته باشی یا نه ! ولی هرگز نمیتوانی او را نبینی و از موسیقی ترکیه

خارج کنی اسمش را. چرا که نام وی با موسیقی در ترکیه عجین شده است .

ابراهیم تاتلیسس İbrahim Tatlıses متولد ژانویه ۱۹۵۲ در شانلی ‌اورفه ، از
خوانندگان مشهور ترانه‌های ترکی کشور ترکیه است. مردم در ترکیه نام ایبو IBO
را هم برای او استفاده می‌کنند. امپراتورلقب متداولی برای او است. وی از خانواده ای
کرد، در شهر اورفه زاده شده است . وی با ترانه‌های ترکی‌اش مشهور در ترکیه،
آسیای میانه و کشورهای خاورمیانه مثل جمهوری آذربایجان، ایران، افغانستان، عراق
، سوریه است، تاتلیسس با ترانه‌های ترکی‌اش مشهور شده ولی گهگاه به عربی و کردی
نیز ترانه‌ای خوانده‌ است. وی علاوه بر این، یک تاجر، رستوران‌دار، سازنده شوهای
موسیقی تلوزیونی و فعال در زمینه گردشگری است و کانال تلویزیونی مخصوص به
خود به نام تاتلیسس دارد. وی در پروژهای ساخت‌وساز در کردستان عراق نیز
درگیر بوده‌است.کودکی وی در خانواده ای پر جمعیت و فقیر گذشت . ابراهیم از کودکی
کار می‌کرد. وی در اوایل جوانی برای کار به استانبول آمد و مدتی به دست فروشی و
فروش نخودچی پرداخت.بعدها به بنایی و فعالیت در امور آهن آلات ساختمانی مشغول شد.
مهمترین اتفاق زندگی وی آشنا شدنش با دوستی بود که در آدانا به فعالیت سینمایی مشغول
بود. او صدای ابراهیم را کشف کرد و در واقع درهای شهرت را به رویش باز کرد.از
آن پس ابراهیم در کازینوهای آدانا و آنکارا بروی صحنه می رفت در اواسط سال ۱۹۷۰
ابراهیم به استانبول آمد وکار خود را در آنجا ادامه داد و با کمک خانواده‌اش اولین آلبوم
خود رابه نام کفش پاهایش به صورت صفحه گرامافون به بازار داد .
امپراطور در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۱ میلادی مورد یک سوء قصد قرار گرفته واز
ناحیه سر مورد هدف گلوله قرار گرفته و پس گذر از یک بحران ، به زندگی بازگشت .

وی آلبومهای زیبا و زیادی به یادگار گذاشته است :


Kara Kiz (دختر سیه‌چرده) (۱۹۶۸)
Beterin Beteri Var (از بد بدتر هم هست) (۱۹۶۹)
Yakma Beni Gel Guzelim (مرا نسوزان، زیبای من بیا) (۱۹۷۳)
Ayağında Kundura (کفش‌ پاهایش) (۱۹۷۵)
Bir Yol Goster (راهی بنما) (۱۹۷۵)
Ben İnsan Değilmiyim (من انسان نیستم؟) (۱۹۷۵)
Bir Görüşte Aşık Oldum (با یک نگاه عاشق شدم) (۱۹۷۶)
Canım Sevgilim (عزیز جانم) (۱۹۷۷)
Doldur Kardeş İçelim (ای دوست، پرش کن تا بنوشیم) (۱۹۷۸)
Ceylan (غزال) (۱۹۸۰)
Sabuha (۱۹۸۱) (صبوحا)
Mutlu Ol Yeter (شاد باشی کافیه) (۱۹۸۳)
Benim Hayatım (زندگی من) (۱۹۸۴)
Yalan (دروغ) (۱۹۸۶)
Fosforlu Cevriyem (جوریه پر زرق و برق من) (آلبوم زنده) (۱۹۸۸)
Gülüm Benim (گل من) (۱۹۸۹)
Mavi Mavi (آبی آبی) (۱۹۸۹)
Kara Zindan (زندان سیاه) (۱۹۸۹)
İnsanlar (انسان ها) (۱۹۸۹)
Türkü Dinle Türkü Söyle (ترانه گوش کن، ترانه بخوان) (۱۹۹۰)
Vur Gitsin Beni (بیا من را با تیر بزن) (۱۹۹۰)
Soylim Mi? (باید بگم؟) (۱۹۹۱)
Ah Keşkem (ای کاش ) (۱۹۹۲)
Mega Aşk (عشق بزرگ) (۱۹۹۳)
Haydi Soyle (یالا بگو) (۱۹۹۴)
Klasikleri (کلاسیک‌هایش) (۱۹۹۵)
Bende Isterim(من هم می‌خواهم) (۱۹۹۶)
At Gitsin (بریز بیرون) (۱۹۹۸)
Selam Olsun (درود بادا) (۱۹۹۹)
Yetmez Mi? (بس نیست؟) (۲۰۰۱)
Tek Tek (تک به تک) (۲۰۰۳)
Sizler Için (به خاطر شماها) (تک‌آهنگ) (۲۰۰۴)
Aramam (دنبالت نمی‌گردم) (۲۰۰۵)
Bulamadim (پیدا نکردم) (۲۰۰۷)
Neden (چرا) (۲۰۰۸)
Yağmurla Gelen Kadın (بانوی باران) (۲۰۰۹)
Hani Gelecektin (گفتی که می‌آیی) (۲۰۱۰)

انتخاب یک ترانه بین ترانه های زیبا و زیاد ابراهیم تاتلیسس کاری دشوار است .

و شخصا قبلا در نظر داشتم که ترانه بسیار زیبای یکی یدونه ام ، بیرتانم bir tanem

را در اینجا برای گوش کردن درج کنم ولی به دلایلی به یک ترانه بسیار زیبا و

بسیار مشهور وی به نام یاللاه بگوی ، هایدی سویله haydi söyle روی آورده و

اینک و در این لحظه به این ترانه بسیار زیبا گوش فرا میدهیم .



                          یاللاه بگوی haydi söyle

seni gördüğüm zaman dilim neden tutulur

تورو وقتی که می بینم نمی دونم برای چی زبانم می گیره

seni gördüğüm zaman güller elimde kurur

تورو وقتی که می بینم گلهای تو دستم خشک می شه

seni gördüğüm zaman hayat sanki son bulur

تو رو وقتی که می بینم مثل اینکه جان از بدنم خارج می شه

gözlerine bakınca dünyalar benim olur

تا به چشمات نگاه میکنم دنیاها مال من میشه

susma gönlüm sen söyle haydi gönlüm sen söyle

خجالت نکش تو بگو ، یاللاه عزیزم تو بگو

aşkımı sevgiliye derdimi sevgiliye

عشق منو و درد عشق منو به کسی که دوستش داری

haydi söyle onu nasıl sevdiğimi

یاللاه بگو که چطور تو رو دوست دارم

haydi söyle rüyalarda gördüğümü

یاللاه بگو که چی تو رویاهام دیدم

haydi söyle uykusuz gecelerimi

یاللاه بگو که چه شبهایی بیدار ماندم

haydi söyle

یاللاه بگو

seni gördüğüm zaman beni bir ateş sarar

وقتی که تو رو می بینم آتشی وجودم رو فرا می گیره

seni gördüğüm zaman yanar yüreğim yanar

وقتی که تو رو می بینم می سوزه دلم می سوزه

seni gördüğüm zaman canlanır tüm anılar

وقتی که تو رو می بینم همه چیز یه لحظه جان می شن

seni gördüğüm zaman durur bütün zamanlar

وقتی که تو رو می بینم زمان از حرکت می ایسته

Flash Animation

منبع زندگینامه : ویکیپدیا

دانلود : http://www.4shared.com/mp3/kYVp40Q9/Ibrahim_Tatlises_-_Haydi_Soyle.html

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد