موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

فانوس

1391/1/20
 
امیرخیزی

دفتر : اشکی از رگ 

ردیف : 1

فانوس 
 


خدا گریست ...

دستم را که دید ....

نشسته بر اندوهِ دستِ دگر ..

ز رِخوتِ یک ریای کور !

و علیلِ مُتکّی بر صد عصای خواب !


خدای گریست ...

چشمم را که دید ...

در تماشاگهِ سالوس و دروغ

نشسته در کاسه ی خون ...

و می بارد هزار ستاره ی شاد از ضمیرِ خسته اش...

تا پر کند اندوهِ سنگینِ و ژرفِ خود با ...

خنده ای سبک !!


آری ...

خدای من گریست !

بر بی خداییِ این سجده گاهِ من ...

و بیتابیِ  درد ...

در  بیدارِ خدایی مریمش !

که فانوسِ اشکبار بر دل ...

آویخته  بر میخی  به   پای  مصلوبِ  صد مسیح  ...

برسریر بغضش  نشسته  کنون !

==================

در مورخه 91/1/17 سروده بسیار زیبایی  به نام " هرگز " اثر شاعرگرامی
 " خانم مریم بمی " ، در" سایت شعر نو " منتشر شد . بنده ملهم از خوانش آن  و به شکلی کاملن آنی و بداهه ، این شعر را در همانجا به عنوان کامنت درج کردم  ! 3 روز بعد  سطر پنجم  و نیز 5 سطر آخر را بدان افزودم ... بی هیچ  ویرایشی در اصل آن .  و اینک  کل  این دردنامه  را به  بانوی شاعر، " خانم مریم بمی " گرانقدر تقدیم می نمایم . 
آدرس شعر هرگز سروده خانم مریم بمی در سایت شعر نو :

نظرات 1 + ارسال نظر
رز یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 http://acme.blogsky.com

زیبا می نویسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد