موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

چهار راه ارزو

1391/4/5

امیرخیزی

اشکی از رگ

ردیف : 6

چهارراه  آرزو



این آدامس لعنتی !

چسبیده بر تار و پود هستی ام 

درد می تراود از این دندانهای سخت ...

که بر استخوانم می رود !

جویده شدن ...

به زیر لثه های بوی سیگار!

و ترکیدن ...

 به طمع ورزی عاجِ خباثتِ پر اشتها !

شکل میگیرم ...

و شکل میدهم !

آدامس و گل و لُنگ و گاه گاهِ التماس ...

و پایی خسته و ملول....

که می دود به استقبالِ صد نیاز !

بخر ! از این آدامس لعنتی !

که چسبیده بر فکرم ...

به چسبناکیِ روسری خواهرم ...

و بوی عرقی یخ زده ...

که میچکد از اشکِ چشم او !

و تلولوی قطراتِ خستگی از آن سوی چهارراهِ آرزو ...

آن سوی مرزِ اشتراک  این  تلاش !

این آدامس و این چراغ ...

و  برکتِ نایابِ سیاه ...

که تابیده  بر سرخیِ ثانیه های بسته ای  صد تومن ! 

می لغزد گرسنگی در نگاهِ مشترک ..

تا آنسوی چهار راه !

و می ماسد حسرتِ خنک شدن  

درنگاه به  قیفِ یخ زده ی دستی کوچک ...

که دراز میشود به سوی  بینهایتِ من 

 و یخ می بندد در اعماق ! 

تا ضربه ی حکمی که  بر من  رانده می شود  !

" بده  !

یک بسته آدامس ... پسر ! "

و می بارد تمامی برکتِ آسمان بر مُشتم !

و می پاید چشمی از آنسوی چهار راه !

و میگرید چشمی نحیف  از پشت شیشه ی ماشین !

و می کوبد نبضِ چشمانِ من در اشتیاقی سرد ! 

و می افتد دلِ یخ...

از شیشه ای در آنسوی چهارراه بر زمین ! 

و لیس می زند خواهر بر اشتیاقِ من !  

و می لرزد زانوان !

و میگرید کماکان...

چشم کودکی ز دورتر ...

با نگاه  بی نیازیش  به من !

نظرات 2 + ارسال نظر
علی حیدری شنبه 24 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:21 http://ali9436.blogfa.com

سلام و هزاران سپاس دوست و برادر بسیار عزیزم
بسیار ممنونم از زحمتی که متحمل شدید. بابت این بسته ی عالی ترانه ی لاچین هم بسیار سپاسگزارم. شاداب و سالم بمانید.

علی حیدری دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:30 http://ali9436.blogfa.com

سلام دوست بسیار عزیزم
لینک دانلود ترانه ی لاچین با صدای یاشار صفروف . قربان شما

http://www.4shared.com/mp3/vd3YhfB6/YASHAR_SAFAROV__LACHIN.html

سلام بردوست بسیار عزیزم .
بنده در مورد یاشار صفراف از طریق دوستان پیگیری کردم و به این مشخصات رسیدم :
یاشار ابوطالیب اوغلو صفراف
تولد 1947 و وفات 2007
در مکتب آصف زینالی کمانچه و دایره را آموخته و نیز آکتور کمدی موسیقی بود .
در سال 1989 به عنوان آرتیست امک دار برگزیده میشود .

البته در پی پرس و جو از دوستان در مورد این اطلاعات توسط دوستی عزیز ملقب به محمد ساوالان به حقیر رسید و ایشان البته لطفی دیگر داشتند و همین ترانه لاچین را به شکل یک بسته موسیقی و 9 اجرا از 9 هنرمند بزرگ موسیقی آذربایجان در آدرس زیر مطلب کرده اند با امکان دانلود همه ترانه ها .
http://www.miyanali.com/Ardabil/38

قربان شما . امیرخیزی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد