موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

دیوانه از قفس پرید !



 فیلم " پرواز بر فراز آشیانه فاخته " که در ایران با نام " دیوانه از قفس پرید "اکران

 شد ...یکی از ماندگارترین خاطره هایی است برای هر کسی که این فیلم را دیده باشد .


 مک مورفی خطاب به دیوانه های تیمارستان: فکر می کنید که چی هستید،

 خدای من؟ دیوونه یا یه همچین چیزی؟! نیستید. شما دیوونه نیستید. شما از نصف

 اون الاغ هایی که بیرون توی خیابون ها راه میرن دیوونه تر نیستید !



اشکها


میدرم سینه ام را


تا فوران کند خونی که

اشک ، اشک قطره میشود

بر خواهش گریستن از چشم خسته ام .

( از شعر نقش چشم تو )



اشعار یک فانوس


1391/6/15

امیرخیزی

دفتر    : اشکی از رگ

ردیف  : 10

اشعار یک فانوس

 

 

تو در رویا ...

تو در دریای احساسم ...

چه می جویی ؟؟

تو در این دفتر بازِ سپید و خالی از شعرم...

چه می خوانی ؟؟

بیا !

بیا من بر دلت خوانم ...

نگاه عاشقِ صدها کلامِ خفته در خون را!

هزاران قلبِ در زنچیر و صدها واژه ...

کز یک بوسه ی ناممکن از  لبهای یک عاشق ...

میانِ دفترم مردند !

میانِ مغز من خفتند !

 

تو در خاکسترِسردم...

که در آن هیچ نقشی از شرر بازی نخواهی یافت 

سراغ آتشِ عشقِ کدامین  لیلی و مجنون  می گردی ؟

کدامین عشقِ آتش را در این ویرانه می جویی ؟

بیا !

بیا  من بر لبت هجّی کنم ...

اشعارِ یک فانوس را

در یک شب تاریک ِ مهتاب سوز !

سخنهای به پِت پِت رفته  در گوشِ دلِ سنگینِ صدها سرنشینِ کِشتیِ شب را ...

که در نجوایشان هر دَم ...

یکی تک بیت می گوید .

یکی از اشک می خواند .

یکی بر عشقبازی نغمه ای از نور می سازد !

یکی بر مرگ می راند !

یکی بر رختخوابش  می نوازد چنگِ بیداری !

یکی از یک سپیدِ دفترِ خالی زشعرش ریسمان  بافد !

و در آن سو ...

هزاران جغد مبهوتند...

از این گرمای شب سوزِ دلِ مستور در یک شمع !

از این آتش !

از این دفتر !

 

******

 

در مورخه 1391/6/15 کامنتی محبت آمیز از سرور بزرگوارم جناب امیر شهبازی در

 سایت آوای دل و برای شعری به نام " طوفان وحشت " در یافت کردم :

مرا بردی به رویا
مرا بردی به دریاهای بی ساحل
از این واژه به آن واژه
در این الفاظ پر معنا

 

 و در پاسخم برایشان بداهه ای کوتاه نوشتم و...

 این سروده ...حاصل گسترش همان بداهه در  یک ساعت بعد از آن است .

من این نوشته ناچیز را به سرور بزرگوارم جناب امیر شهبازی تقدیم میکنم .



خدا حافظ... گابریل گارسیا مارکز


 

خدا حافظ گابریل گارسیا مارکز .... یک فایل زیبای پاور پوینت است بر


 اساس  نوشته های این بزرگمرد که  زندگی را از منظری  زیباتر و با


 شکوهتر می بیند ....

 

 

 خداحافظی یک نابغه 

 


این فایل را به شکل عکسهای مجزا تقدیم می کنم .


ادامه مطلب را بزنید .

ادامه مطلب ...