موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

اپرای کورغلو - اجرای کامل


وقتی از موسیقی سخن می گوییم ...


زمانی که از موسیقی آذربایجانی حرف میزنیم ...


باید که به الگوی شکوه این موسیقی نیز بپردازیم !!


با شکوهترین نمونه موسیقی آذربایجان ...


اپرای کوراوغلو


 


قبلا در مطلبی به آدرس :


http://www.mujan.blogsky.com/1390/06/13/post-46/


بخشی از اپرای کوراغلو را مطلب کرده بودم .


اما طبق معمول ، پس از مدتی تمامی فایلهای تصویری و نیز صوتی آن صفحه از کار افتاد !

بنابر این تصمیم گرفتم که این اپرا را به شکل کامل آن ، یک مطلب کنم . زیرا متاسفانه


اپرای کوراغلو 


به شکل کامل آن ، در اینترنت  بسیار کمیاب و شاید نایاب دیده میشود .


در وهله اول نیز تصمیم داشتم که این اپرا را علاوه بر شکل صوتی MP3 آن ، به شکل تصویری نیز


در اینجا قرار بدهم . بدین معنی که فیلمی را که از اجرای آن در سالن نمایش گرفته شده را نیز در اینجا


داشته باشیم . اما به دلیل وجود رقص بانوان در میانه های آن ، و احتمالا مشکلاتی از 


پس آن دامنمطلب رامیگرفت ، ...پس از خیر آن گذشتم ! 


هر چند که پیه مصیبتهای حدود 700-800 مگابابت آپلود را هم به تن مالیده باشم !



در اینجا فایل صوتی آن را به همراه کتاب متن این اپرا به زبان ترکی و نیز ترجمه


فارسی آن راخواهیم داشت  !


البته در این کتاب علاوه بر متن اپرا ، خلاصه داستان کوراوغلو به همراه شعری زیبا 


از حسین منزوی و اطلاعاتی دیگر نیز دیده میشود .


بنابراین پیش از هر چیز کتاب را از این آدرس دانلود کنید :


 دانلود کتاب متن اپرای کوراوغلو به همراه ترجمه : در حدود 1 مگا بایت

http://s4.picofile.com/file/7732887090/%D8%A7%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C

_%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%88%D8%BA%D9%84%D9%88.pdf.html 



اپرای کوراوغلو بی شک شاهکار بلا منازع موسیقی آذربایجان است . این اپرا که 


اجراهای مختلف آن همیشه زیباییهای آنرا به همراه داشته توسط استاد موسیقی آذربایجان 


ئوزه ئیر حاجی بیگف


درسال 1938 برای اولین همه نگاهها را معطوف خود کرد .این اپرا  در ۵ پرده  ساخته 


شده‌است. و اشعار آن  توسط محمد سعید اردوبادی نوشته‌شده‌است.در سال ۱۹۳۸ با 


نمایش در جشنواره دهه هنرهای آذربایجان در مسکو مورد توجه قرار گرفت که در آن


اجرا استالین نیز حضور داشت.

    مشهورترین اجرای اپرای کوراوغلو   با هنرمندی لطفیار ایمانف در نقش


کوراوغلودر 5 پرده و 146 دقیقه تنظیم شده بود . اجرای زیبای دیگر توسط خواننده


 بزرگ آذربایجان بولبول نیز همیشه به یاد ماندنی ست .  



 نویسنده اپرا : ئوزه ییر حاجی بیگف 


 نویسنده اشعار : محمد سعید اردوبادی 


نقش آفرینان :


کوراوغلو ( روشن ) : لوطفیار ایمانف


آلی ( علی ) : مورسل بدیرف


نیگار ( نگار ) : فیدان قاسم اوا


حسن خان :  فائیق مصطفایف


احسان پاشا : کاظیم ممدوف 


کچل حمزه : قریدون مهدی اف


دختر خواننده ( رامشگر ) : رومیا کریم اوا 


کارگردانی صحنه : فریدون صفر اف



   دانلود فایل mp3 کامل اپرای کوراوغلو  :  حجم فایل 69 مگا بایت


 http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://mujan.persiangig.com/audio/koroglu.mp3


  مدت زمان اپرا : 146 دقیقه 



  اما پیشنهاد میکنم که این اپرا را همراه با دیدن متن آن از کتاب به شکل کامل گوش 


کرده و شکوه موسیقی را در ذهن خود جاودانه کنید .



 و در پایان ...


برای اینکه از شکل اجرای این اپرا نیز تا حدودی شناخت پیدا کنیم ...


بخشی از فیلم آن را نیز می بینیم .

                                

 

 

 

    

  آدرس دانلود این قسمت از اپرای کوراوغلو : حجم 18/6 مگا بایت   


   http://www.miyanali.com/vid/20378572449533109961388.flv?start=undefined 

 

 

 

   شاید برسد روزی که من در اینترنت نباشم .


  ولی بلاشک ، این مطلب یکی از یادگارهای من برای سروران و عزیزانم خواهد بود !



نظرات 5 + ارسال نظر
نسیم جمعه 26 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:52 http://www.mannevesht73.blogfa.com

دانلود شد!!!
خطامی داد ولی رفعشد خطاش

نسیم جمعه 26 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:45 http://www.mannevesht73.blogfa.com

شما عاشیق هستین؟
اجرای یه عاشیق رو یه بار دیدم به اسم امیرخیزی...
راستی لینک خراب بود من نتونستم دانلود کنم...میشه برام ایمیلش کنین؟؟خواهش می کنم...
یه چیزی بگم براتون شاید جالب باشه...
پدر من ترکه مادرم لاهیجانی
اما هر سه متولد تهرانیم.
چهره ی من کاملا ترک است
لهجه ی ترکی دارم
متولد تهرانم و بزرگ شده ی تهران ولی انگار که در زندگی دیگرم ترکی را کامل دانسته باشم انگار وقتی معنی چیزی را می پرسم صرفا برایم یاد آوری می شود و در ذهنم حک می شود. انگلیسی را به طرز عجیبی با لهجه ی ترکی حرف می زنم . یادم است سر کلاس لکچر دادم بچه ها گفتن تو ترکی؟؟؟
ترکی هم خوب آواز می خوانم ...گاه که زمزمه می کنم بچه ها ساکت میشن و گوش میدن در خوابگاه دانشجویی. ولی در فارسی صدایم طوری میشه که انگار جیغ میزنم!!!
پیامم رو عمومی نکنید.
وقت بخیر.

عابر چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 http://http:/aaber.blogfa.com

سلام استاد عزیز. من بدنبال آهنگ های آذری سرچ میکردم که دست بخت و اقبال مرا به وبلاگ شما رهنمون شد. نمیدانید چقدر خوشحالم. من بارها و بارها اینترنت را بدنبال اپرا سرچ کرده و نا امید شده بودم. دستتان را می فشارم و تشکر میکنم. من هم در نوجوانی کتاب انتشارات دانشگاه تبریز و اپرای دو کاسته را دیده و عاشق آن هستم. همچنین کتاب صمد عزیز هم بسیار جالب بود. پیشنهاد میکنم اگر آنرا نیز یافتید ( نسخه قدیمی و کاهی میتواند نوستالژیک تر باشد) به این مطلب اضافه کنید . باز هم متشکرم. پاینده باشید. سن چورگی آت دنیزه. بالیغ بیلمسه حالق بیلر

رخداد دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:13

با سلام و خسته نباشید
افسانه کوراغلو یکی از بهترین خاطرات نوستالوژیک دوران کودکی و نوجوانی من میباشد که برای اولین بار از طریق کتاب بسیار زیبای کوراغلو و کچل حمزه به قلم توانای نویسنده نامدار زنده یاد صمد بهرنگی در سن 9 سالگی با آن آشنا شدم .
مطلب مفید شما را کاملاً خواندم ولی لینک دانلود کامل اپرای مذکور را ندیدم در صورت امکان این اپرای زیبا را بصورت کامل جهت دانلود ارائه نمائید
باتشکر
رخداد

سلام .
ممنونم از مهر و مهربانیتان
آدرس دانلود اپرا در خود متن مطلب موجود است و در اینجا دوباره درج میکنم :
http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://mujan.persiangig.com/audio/koroglu.mp3

نازلی سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:15

سلام باز هم یک انتخاب فوق العاده(قبلا هم خدمتتان کامنت گذاشته بودم ولی گویا ثبت نشده...) اون قسمت کم حجم تر هم بخش محبوب من بود که همیشه دوست داشتم به صورت مستقل داشته باشم یک آهنگ درخواستی داشتم که متاسفانه توی نت پیدا نکردم آهنگ اوچ تلی دورنا سن هارالیسان هارالی دورنا... این آهنگو پدر همیشه میخونن ممنون میشم اگه کمک کنین اصلشو براشون پیدا کنم:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد