موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

آیا فراموشم کردی ؟ سزن آکسو Sezen Aksu Unuttun mu Beni

 

 

قبلا این ترانه را مطلب کرده ام . در آدرس زیر :

 

http://mujan.blogsky.com/1390/06/30/post-64/

 

در آن مطلب از احساسات خودم نوشته و ترجمه این ترانه را هم برای اولین بار در

 

 همان صفحه انجام داده ام .

 

ولی طبق معمول ....

 

همه چیز آن صفحه خراب شده و تنها چند نوشته مانده است و بس !

 

اما هر بار که این ترانه را میخواهم بشنوم..دوست دارم که کلیپ بسیار بسیار زیبای آن

 

 را هم نگاه کنیم که شخصا هرگز هم سیر نمیشوم از دیدن آن . 

 

 

 

 

امروز این کلیپ را به اشتراک گذاشته ام . پیشنهاد میکنم که حتما و حتما آن را دانلود

 

 کرده و بارها و بارها آن را ببینید زیرا هر حرکت در هر نمای این فیلم یک زندگی را 

 

در خود جای داده است . در این کلیپ هیچ حرکتی را به شکل تصادفی و بدون اندیشه ای

 

 در ورایش نخواهید یافت . و فضای سیاه و سفیدش بر جلوه آن بسیار زیبایی دمیده است .

 

شکل میمیک چهره سزن آکسو در حال خواندن است که  مانند یک هنرپیشه تئاتر نشان 

 

میدهد او چگونه احساسش را در بیان است . این حرکات چهره سزن آکسو  به دلیل 

 

تصاویر کلوز آپ فراوان چهره وی در این کلیپ کاملا بارز است .

 

شاید که به نظر خودم این بهترین کلیپی ست که از یک ترانه دیده ام .

 

 Sezen Aksu Unuttun mu Beni

 

 آیا فراموشم کردی ؟ سزن آکسو

 

 شعرو موزیک : سزن آکسو

 

 

 

 

 

 Unuttun mu beni, her şeyimi

 

آیا فراموشم کردی ؟ همه چیزم را ؟

 

Sildin mi bütün izlerimi

 

آیا همه آثارم را پاک کردی ؟

 

Hiç düşmedim mi aklına

 

آیا هرگز به فکر من افتادی ؟

 

Hiç çalmadı mı o şarkı

 

آیا آن ترانه هرگز خوانده نشد ؟

 

O sahil, o ev, o ada

 

آن ساحل ، آن خانه ، آن جزیره

 

O kırlangıç da küs mü bana

 

آیا هضم این موضوع هم جرم است برای من ؟

 

Sanırdım ki aşklar ancak filmlerde böyle

 

فکر میکردم که عشق فقط در فیلمها چنین سرنوشتی می یابد

 

Ben hl dolaşıyorum avare

 

من هنوزهم می گردم آواره وار

 

Hani görsen,enikonu divane

 

خواهی دید مرا در وضعی دیوانه وار

 

Ne yaptıysam olmadı, ne care

 

همه کارهایم بی سر انجام بود . نشد . چاره چیست ؟

 

Unutamadım, gitti

 

 نتوانستم فراموشش کنم . رفت .

 

Ey aşk neredesin şimdi

 

ای عشق ! تو کجا هستی الان ؟

 

Sen de mi terk ettin beni

 

تو هم منو ترکم کردی ؟؟

 

Ne hata ettiysem, affet

 

هر گناهی که کرده ام بر من ببخش

 

Büyüklük sende kalsın, e mi

 

بگذار بزرگی برای تو بماند . اینطور نیست ؟

 

Sen de olmazsan eğer, batar artık bu gemi

 

تو هم اگر نباشی دیگر ..این کشتی کاملاغرق خواهد شد

 

Unuttun mu beni, her şeyimi

 

آیا فراموشم کردی ؟؟ همه چیزم را ؟؟

 

Sildin mi bütün izlerimi

 

آیا همه آثارم را پاک کردی ؟؟

 

  آدرس دانلود همین کلیپ :

 

http://www.miyanali.com/vid/518681466522251687130827.flv?start=undefined

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سیامک کیهانی دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:15 http://faryadehfanoos.blogfa.com

درود استاد عزیزم جناب امیرخیزی بزرگ
خدا میداند که چقدر این موزیک چسبید و چقدر مرا فریاد میزد به زبانی که شاید یک کلمه اش را نفهمیدم ولی انگار ساهابود در انتظارش بودم تا دردی مشترک را با صدایی آسمانی برایم بازگو کند
ووقتی ترجمه زیبای شما را خواندم درست همان چیزی بود که لمس کردم
بازهم ممنون...
تابعد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد