موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

انعکاس واژگان من .

 


 

    لطفا  برای شنیدن صدای شعر کلیک کرده و صدای اسپیکر خود کمی بیشتر کنید !



تا لود شدن کامل فایل صوتی شکیبا باشید !

1392/4/21


امیرخیزی


دفتر : شخم بر ذهن سوخته


ردیف : 5


انعکاس واژگان من

 





هزارخدای هزار زندیق


نقش


از خیالِ تو ریخته اند ،


بر آستانِ رویای عاشق شدن .


و خدای من ...


سرمه از اشکهای من


بر چشمانشان آویخت


تا تو را...


بسانِ من بییند !



 

چرا که من ...


نشانده ام  نامت را


درعمقِ هر قطره ی شبنم


که هر سحرگاه


بر گوشه ی چشمِ لاله می خشکد .


چرا که من ....


نشانده ام  نفسهایت را


درانعکاسِ واژه واژه ی شعرم ،


که بر لبانِ تو بوسه می شوند !



 

اینک بال برگشای


بر آغوشِ حسرتهای من !


و اینک کفر بگوی


بر نمازِ عاریتی از خدای دیگران !


اینک در آی ....


بر عشقبازی ....


که خاطراتِ من


با خیالِ تو می کند شباهنگام  !


وآنگاه  پدیدار شو در هر رویای شبانه ی من


وزمزمه  کن درهر  ترانه ی من


که رفو خورده نتهای آن  


ازخنجرِ زهرآگینِ هزار کینه ی هزار چاپلوس


به سور  سرافرازی ذلّت در مجیزِ  شب !


ولی بر گامهایش نگر


که هنوز مینوازد نوری از  رگهای من ...


اسمِ تو را


در گوشِ زمان !





 

 

 

 

 

به تو محتاجم - اورهان اولمز Orhan Ölmez - Sana htiyacım Var




Orhan Ölmez - Sana htiyacım Var


 به تو محتاجم - اورهان اولمز 





Sana ihtiyacım var


به تو محتاجم من


Ey güneş yüzlü yar


ای یار ، ای آفتاب رخ


Seninle gitti aklımdan gereksiz sorular


با تو دیگر فراموشم میشود پرسشهای بی دلیل


Kalbimin sahibisin


تویی که بر قلبم صاحب شده ای 


Aklımın hakimisin


تو ای حکمران عقل من


Sen ki nefes gibi vazgeçilmezsin


تو مانند نفس هستی که هرگز نمیتوان بی تو بود


Sana ihtiyacım var


به تو محتاجم من


Ey güneş yüzlü yar


ای یار ، ای آفتاب رخ


Seninle sustu aklımdan gereksiz konuşmalar


با تو به سکوت رسیدند حرفهای بی لزوم در عقلم


Kalbimin sahibisin


تو ای صاحب این دل


Aklımın hakimisin


تو ای حکمران این دل


Sen ki hayat gibi tarif edilmezsin


این تویی که مانند زندگی تعریف گشته ای 


Hayat seni bana beni sana hazırlamış


و زندگی تو را برای من و من را برای تو تدارک دیده است


Bizi üzen şeyler boşuna yaşanmamış


و هیچ چیزی نیست که بی دلیل برای رنجاندن ما بوده باشد


Anladım aklımız olanlarla şekillenmiş


می دانم که ذهن ما شکل اتفاقات را به خود گرفته است


Aşka ermek için yaşananlar şartmış


برای آینده ی عشقمان ، شرط بوده است اتفاقات زندگی

 

Hayat seni bana beni sana hazırlamış


و زندگی تو را برای من و من را برای تو تدارک دیده است


Bizi üzen şeyler bunca zaman bir sınavmış


و رنجهای ما تا این لحظه ، تنها امتحانی بوده اند که پس داده ایم


Anladım aklımız olanlarla akıllanmış


متوجه شده ام که عقلمان را نیز از همانها کسب کرده ایم


Aşka ermek için yaşananlar şartmış


برای آینده ی عشقمان ، شرط بوده است اتفاقات زندگی 





آدرس دانلود همین کلیپ :

http://www.miyanali.com/vid/734701393943582645334647.flv?start=undefined




حالم را دریاب - کایاهان Kayahan - Anla Halimden



ترانه بسیار زیبا ی کایاهان که یکی از جدیدترین کلیپهای وی است و فکر میکردم ترجمه مخصوصی  


برای آنلازم است و چنین نیز ترجمه کردم  !


پیشنهاد میکنم این ترانه با کیفیت HD را حتما دانلود کنید !

حالم را دریاب - کایاهان Kayahan - Anla Halimden 





bir daha

یک بار دیگر

bir daha gelmek olsa dünyaya

فقط یک بار دیگر اگر میشد دنیا بیایم

düşünmeden düşerdim yine yollarına

درحال و بدون فکر باز هم خود را به راهت می افکندم 

bir daha

یک بار دیگر  

bir daha gelmek olsa dünyaya

فقط یک بار دیگر اگر میشد دنیا بیایم

düşünmeden atılırım kollarına

درحال و بدون فکر باز هم خود را به بازوانت می افکندم 


çıkamam menzilinden

هرگز از سرایت بیرون نیایم

tutsağım esirim ben

گرفتار و اسیرم من

anla halimden

حالم را دریاب اینک


günlerim sana kilitlenmiş

روزهایم به تو کلید خورده

geceler sana düğümlenmiş

شبهایم در تو گره خورده

bu canım sana mühürlenmiş

این جانم به تو مهر خورده 

çıkamam senin menzilinden

هرگز از سرایت بیرون نیایم


günlerim sana kilitlenmiş

روزهایم به تو کلید خورده

geceler sana düğümlenmiş

شبهایم در تو گره خورده

ecelim sana mühürlenmiş

اجل عمرم در تو مهر خورده

çıkamam senin menzilinden

هرگز از سرایت بیرون نیایم


çıkamam menzilinden

هرگز از سرایت بیرون نیایم

tutsağım esirim ben

گرفتار و اسیرم من

anla halimden

حالم را دریاب اینک



آدرس دانلود همین کلیپ :

http://www.miyanali.com/vid/22204922182831063671433.flv?start=undefined




عاشیق زولفیه و افلاطون - کیمین یاری سان ؟


عاشیق زولفیه دیگر نامی آشناست برای دوستداران موسیقی آذربایجان 


افلاطون نیز نامیست که هرگز نمیشود از کنارش به سادگی عبور کرد . افلاطون قبادف .

و ترانه ای که این دو ، همخوانی کرده اند ، آن اندازه لطیف و زیبا و دل انگیز است که بسیاری آن را شنیده باشند

 فایل mp3 آن دست به دست میگردد و شنیدنش لذتی دیگر دارد . 

اما کلیپ آن را بنده از یک DVD که دوستی از باکو برایم آورده بود استخراج کرده و در اینجا قرار میدهم  .



آدرس دانلود همین کلیپ :

http://www.miyanali.com/vid/56638141502692048713765.flv?start=undefined





شکار !

 

      لطفا  برای شنیدن صدای شعر کلیک کرده و صدای اسپیکر خود کمی بیشتر کنید !


تا لود شدن کامل فایل صوتی شکیبا باشید !

 

 

 


 

1392/4/11


امیرخیزی


دفتر : شخم بر ذهن سوخته


ردیف : 4


شکار






شکارم کن ای دوست !


مرا از میانِ سیاهی ...


درونِ دلِ تیرگی ها ...


از عمقِ نفسهای مایوس ،


در آغوشِ چشمت بگیر و....


تپشهای دلهای افسون شده  را


صفا ده !


نگاهم کن ای دوست !


من آن کرمِ شب تابِ رویای جنگل ،


که در عمقِ تاریکِ یک خواب ،


چو شمعی فروزم .....


من آن عشق و آن شور .....


من آن خاطره ،


یاد یک جرعه از شهدِ لبهای چشمه ....


من آن جوی شیرینِ  آبم ،


که در جامِ عشقت بریزم وجودِ خودم را ....


من آن رنجِ یک قرصِ نان ،


درمیانِ  تلاشِ عرقگیر با پوست


و بوی نگاهی که بر مشتِ خالی به جا ماند....


من آن بُهتِ عاشق به چشمانِ یارش ....


من آن حسرتِ کودکانه ،


که در هجرتِ بادبادک به تاراجِ طوفان ،


به یک قطره ی اشک آویخت ....


من آن لعلِ خونرنگِ خونابه های لجن گشته


در کنجِ یک سرزمینِ سیاهی ،


 که با لعنت آمیخت بختش ....


من آن حسِ عشقم ....


درونِ خودِ تو !


من آن شعرِ گمگشته ی دفترِ تو ....


من آن واژه هستم که محتاجِ آوازِ توست !


شکارم کن ای دوست !


شکارم کن و.....


حظِّ یک بوسه را بر لبم ریز !


تو گویی تو صیدی


و من دام بر دیده های تو چیدم ....


تو گویی شکارت نمودم !


و بوسیدمت !


تو من باش و من تو !


که این شعر ...


این زندگی ،


با نگاهِ من و تو


به جادوی شب


تا سحر زنده است !




 

 

It's now or never ترانه جاودان الویس پریسلی


پیدا کردن این کلیپ مصیبتی بود . حتا فایلهای موجود در یوتیوب نیز امکان دانلود نداشتند و

 آخر سر از یک سایت فکر کنم ایتالیایی پیدایش کردم 

و صد البته که آپلود چندین باره آن در سایت هم مصیبتی دیگر بود . 

این ترانه را بینهایت دوست دارم و اتفاقاچندی پیش در پایان سریال ترکی این روزها میگذرد 

این ترانه  خوانده شد و من را هم مجاب کرد که امروز در اینجا بزارمش  .

It's now or never


الویس پریسلی 





پس تنها متن آهنگ را درج میکنم و البته فکر هم میکنم که نیازی به ترجمه نداشته باشد .


It's now or never,

come hold me tight

Kiss me my darling,

be mine tonight

Tomorrow will be too late,

it's now or never

My love won't wait.

When I first saw you

with your smile so tender

My heart was captured,

my soul surrendered

I'd spend a lifetime

waiting for the right time

Now that your near

the time is here at last.

It's now or never,

come hold me tight

Kiss me my darling,

be mine tonight

Tomorrow will be too late,

it's now or never

My love won't wait.

Just like a willow,

we would cry an ocean

If we lost true love

and sweet devotion

Your lips excite me,

let your arms invite me

For who knows when

we'll meet again this way

It's now or never,

come hold me tight

Kiss me my darling,

be mine tonight

Tomorrow will be too late,

it's now or never

My love won't wait.


آدرس دانلود این کلیپ در فورمت FLV :

http://www.miyanali.com/vid/743510369095777343696766.flv?start=undefined

آدرس دانلود این ترانه به شکل mp3 :

http://s1.picofile.com/file/7669416769/Elvis_Presley_It_s_Now_or_Never.mp3.html


وای vay ترانه ای فوق العاده از سزن آکسو


ترانه وای vay را از سزن آکسو خیلی دوست دارم .

کلیپ این ترانه نیز شایستگی های خود ترانه دارد .

دوربینی که مدام در حرکت است و نوری که در تپش است و انسانهایی که هنوز ساکن و ساکت و آرامند . 

در این کلیپ جز انسان همه چیز در حرکت است . هرچیزی در متن است و انسان در حاشیه . 

انسانهایی که فقط در عکس معنی یافته اند . یک خاطره ی تمام شده شاید 


ترجمه تحت اللفظی این ترانه را با احساس خودم آمیخته ام 



Sezen Aksu Vay




Her ayrılık zor bin yıldır söyler dururum

هزار سال است میگویم هر هجرانی سخت است ولی هنوز ایستاده ام

Öğrenmiyor kalp görüldüğü üzere durumum

قلب درس نمیگیرد ولی خودم در برابرش می غرم و می ایستم 

nsan biraz olsun akıllanmaz mı?

آخر چرا انسان کمی عقلمند نمیشود ؟!

Bilmez mi er geç yanardağ gibi

مگر نمی داند که دیر و زود مانند آتشفشان خواهد بوذ ؟

çin, için sönmez mi? bu sinsi ateş

در اندرونت خاموش شدنی نیست این تب موذی ؟

Vay yine mi keder ama artık yeter

واااای ... باز دوباره اینهمه درد !! اما ...آخ که دیگه بس است !

Yine kapıda kara geceler

باز هم شب سیاه است که بر در خوابیده

Vay çileli başım ortasında kışın yice beter

وااای ...از سر دردی در وسط زمستان دلم که حسابی شدید است

Vay yine mi keder ama artık yeter

واااای ... باز دوباره اینهمه درد !! اما ...آخ که دیگه بس است !

Yine kapıda kara geceler

باز هم شب سیاه است که بر در خوابیده

Vay çileli başım ortasında kışın yice beter

وااای ...از سر دردی در وسط زمستان دلم که حسابی شدید است

Bu zor günlerde elbet geçer bir gün

بین اینهمه روزهای سخت ، البته که گذشتنی است یک روز هم

Herkes farkında herkes nasıl üzgün

آری همه می دانند که دیگری چقدر غمگین است

insan biraz olsun akıllanmaz mı

آخر چرا انسان کمی عقلمند نمیشود ؟!

Bilmez mi er geç yanardağ gibi için, için

مگر نمی داند که دیر و زود مانند آتشفشان خواهد بود ؟

Sönmez mi bu sinsi ateş

در اندرونت خاموش شدنی نیست این تب موذی ؟

Vay yine mi keder ama artık yeter

واااای ... باز دوباره اینهمه درد !! اما ...آخ که دیگه بس است !

Yine kapıda kara geceler

باز هم شب سیاه است که بر در خوابیده

Vay çileli başım ortasında kışın yice beter

وااای ...از سر دردی در وسط زمستان دلم که حسابی شدید است

Vay yine mi keder ama artık yeter

واااای ... باز دوباره اینهمه درد !! اما ...آخ که دیگه بس است !

Yine kapıda kara geceler

باز هم شب سیاه است که بر در خوابیده

Vay çileli başım ortasında kışın yice bte

وااای ...از سر دردی در وسط زمستان دلم که حسابی شدید است



    آدرس دانلود این کلیپ در فورمت flv


   http://www.miyanali.com/vid/336477793549950416244189.flv?start=undefined