موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

مرضیه - من و طاووس


 

هرکسی در این جهان باشد اسیر زشت و زیبا

وقتی به خواننده ای مانند مرضیه میرسیم ، من قفل میشوم در اجساسات و خاطره هایم و ...

پدر م و مادرم !

از همان بچگی ، مادرم همیشه ترانه های مرضیه را زیر لب داشت ...

و پدرم هر زمان که میخواست از خانه برود شروع به خواندن میکرد :

بی وفا ! بی وفا ، بی وفا رفتم که رفتم !! 

و به شوخی هم : اوووووووووووووو

اما مرضیه ترانه ای دارد که همیشه به این اندیشیده ام که این ترانه را برای من خوانده است ! در مورد من !


من همان طاووس مستم چتر خود نگشاده بستم

ترانه ای که هر بار به آن گوش داده ام در خود رفته ام و چشمانم دنبال سرابی را گشته است که در وجه


مشترک من و طاووس و شاید هم خود مرضیه ، به سیرابی رسیده است !


ترانه ای که پیشنهاد میکنم حتما و جتما آن را گوش داده و به بیکران احساسات انسان گریز بزنید ! 


و از موسیقی بی نظیر آغازین این ترانه را هم لذت ببرید .


آهنگی از پرویز یاحقی بر اساس شعری از معینی کرمانشاهی و جادوی صدای مرضیه


ترانه ی طاووس !


 




در کنار گلبنی خوشرنگ و بو طاووس زیبا


باپر صدرنگ خود مستانه زد چتری فریبا


از غرورش هرچه من گویم یک از صدها نگفتم


نکته ای در وصف آن افسونگر رعنا نگفتم


تاج رنگینی به سر داشت، خرمنی گل جای پرداشت


در میان سبزه هرسو، بی خبر از خود گذر داشت


هر زمان بر خود نظر بودش سراپا


نخوتش افزون شد از آن چتر زیبا


بی خبر از کار دنیا


من که مفتون هر نقش و جمالم


هر زمان پابند یک خواب و خیالم


خوش بودم گرم تماشا


چو شد زشور او فزون غرور او پای زشتش شد هویدا 


هر کسی در این جهان باشد اسیر زشت و زیبا


چو غنچه بسته شد پرش شکسته شد تا بدید آن زشتی پا


هرکسی در این جهان باشد اسیر زشت و زیبا


من همان طاووس مستم چتر خود نگشاده بستم


یک جهان ذوق و هنر هستم ولی با صد دریغا


سینه ای بی کینه دارم روح چون آیینه دارم


گنج شعر و شور و حالم اینهمه نقدینه دارم


جلوه ی آن مرغ شیدا گفته جان پرور من


پای آن طاووس زیبا این دل بی دلبر من

 



آدرس دانلود همین ترانه به شکل mp3 :


http://s3.picofile.com/file/7911821498/marzieh_Tavous.mp3.html


آدرس دانلود همین ترانه به شکل FLV :

http://www.miyanali.com/vid/280680729934862328240469.flv?start=undefined

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد