موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

موژان

به سراغ من اگر می آیید .....

حاجی لی لک


 

برای شنیدن صدای شعر ترکی کلیک کنید !

 

 


 

1392/7/12


امیرخیزی


دفتر : تورکی شعیرلر 1


ردیف : 1


حاجی لی لک



 

حاجی لِی لَک دَه داها یورد و یووا آتدی و گئتدی !


گوزومون خطی قاریشدی ...


اونو آختاردی


اوفوق لاردا سارالدی ،


گوزومون قانَه بولانمیش ،


او حزین یاشلی قاراسی !


حاجی لِی لَک دَه منی ، آتدی ...


باش آلدی یِئلین اَسدیقی یِره


بیرجَه گونَش پارچاسی تَک


یاشلی گوزومدَن باج آلیب


تکجَه اوزون پارچا اَیاق تاپدی


و قاشدی دیلَگیمدَن !


حاجی لِی لَک دَه مَنیم غَملی باهاریمدا


خزان گوردی و گِئتدی !


داها هر کوره میناریندا ، باشیندا


حاجی لِی لَک گورَه لی ...


یوُخدی اوشاقلیق حالی ،


گُویده اوچالی


خواب و خیالیم !


داها یوُخدی بو هاوا باشدا ، ئورکدَه !


توُکولوب آرزیلاریم ،


قانیله دامجی سایاقیندا


حاجی لِی لَک لی اُولان خاطیره لردَن !


حاجی لِی لَک ....


منی دَه ، ئُولکه نی دَه آتدی و گِئتدی !

 


*******

 

لک لک ها تَرکِ دیار کرده و رفتند !


و مسیرِ دید من گشته پریشان


و نگاهم به افق زرد نمود


سیاهی مردمکِ چشمانم ،


گریان و خونینم !


حاجی لک لک هم دیگه ترکم کرد...


سر گذاشت به دستِ باد !


همچو یک شعاعِ خورشید


باج بر سرشکِ چشمانم بست !


یافت یک پای دراز...


از امیدِ من رمیده


دور شد !


حاجی لک لک هم که دید


بهارِ من خزان شده ...


ترکم کرد !


دیگه من ...


حال و هوای کودکی را ندارم


که سراغِ حاجی لک لک بگیرم


بر سرهر منارِ کوره ...


ندارم خواب و خیالِ پر و پرواز....


در اوجِ آسمانها !


دیگه نیست این رویا


در دلِ و در ذهنم ...


ریخته قطره ی خونِ آرزو...


از خاطره ...


خاطره ی کودکی و حضورِ لک لک !


حاجی لک لک ...


از وطن....


 قلبِ من و خاطره ام 


گسسته و رفت !

 


 *********


 این شعربداهه و ترجمه آن ، نتیجه یک حس نوستالژیک ناشی از دیدن عکس جالب


یک لک لک ، از مطالب جناب آقای حامد حسین زاده است


 http://mavi.miyanali.com/gallery/82


که تقدیم ایشان میشود .



 

نظرات 2 + ارسال نظر
علی حیدری جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:23 http://ali9436.blogfa.com

یاشا سین عزیز قارداشیم.

ژیلاراسخ یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 17:27 http://ashareman.blogfa.com/

درود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد